You are beautiful
Welcome to my blog.You want to Follow or go back Home.
<$BlogItemTitle$>
<$MTEntryDate format="%B %e, %Y"$> @ <$MTEntryDate format="%I:%M:%S %p"$> | ><$BlogItemCommentCount$> Comment [s]
<$MTEntryBody$>

>Older Post | >Newer Post
Profile


Hello There. Welcome to my blog. Be nice here and leave your comment on my tagboard.
Please Don't Remove The Credits

Entry Profile Stuff Links


Tagboard
Your cbox here.
Round of applause
Template by : Nur | Izzati
Background : Faqihah
#Don't remove this
#Don't ripping

Thursday, November 11, 2010

APA KAMU NAK BUAT BILA ........ ?

APA KAMU NAK BUAT BILA....

                            KES 1: kamu dapat tahu kawan kamu kutuk dari belakang ?
                            KES 2:kamu ada seorang kawan yang hendak lari dari rumah ?
                            KES 3:kamu dapat C utk math ?
                          
Ni laa antara masalah2 yg berlaku dlm hidup aku. Aku dah tak tau nk ckp ape. LUMRAH HIDUP SEORANG MANUSIA. Selalu ada aje dugaan yg menempa hidup. In order for us to grow stronger, we have to just face it.
--------
Tak kira la zaman kuno ke, kanak2 ribena ke, skola ke, dewasa ke, mesti ada kes 1 nie. Bila hati dah tak puas dgn kawan sendiri, habislah. Kutuk fasal kita dgn mulut sendiri. Org yg berspesies KUTUK DARI BELAKANG nie, mereka tak sedar. Mereka tak sedar yg mereka nie dah buat dosa besar. Dari depan, alahai.. punyalaa baik, bila tgk blkg, mcm ..Astaghfirullahalazim.. Tak tau nk ckp ape. Kes ni, bukanla aku yg kena tapi kawan aku yg kena. Geram jugak bila die dah cerita mcm2. Akhirnya, org tu jugak yg kena.
-------
Mmg aku dah ketandusan idea nak cakap ape pasal kes 2. Mcm nie. Kawan aku bagitau aku yg die nak lari dari rumah. LARI DARI RUMAH. Hati mana yg tak terbelah klu dgr kwn die nak lari dari rumah sendiri. Nak bagi nasihat, entah ye tak ye masuk ke tak dlm kepala kawan aku nie. Aku nak ckp, aku mmg sayang kt kwn aku dan aku tak nak benda2 buruk berlaku kt die. Sabarlah. Kerana sabar itu separuh drpd iman.
---------
NAK CAKAP APE KT MAK ?
NAK CAKAP APE KT MAK ?
Aku dah cuba sedaya upaya aku utk buat kertas math itu. Entah knp pagi, ptg, siang, mlm, aku praktis math. Hasil ini jugak yg aku dpt. Takpe, takpe, hidup aku masih jauh lagi. Aku boleh terbang lagi selagi sayap aku tak patah.
---------

Dah pukul 1.11am.
Selamat Malam.
Salam.

3 comments:

  1. C? its okay dear..long way to go... pasni make sure A

    ReplyDelete
  2. ye. hehee.
    x ke dissapointing gile ?
    insyallah. kena praktis lagi byk.

    ReplyDelete
  3. kutuk dr belakang - believe in karma! diamkan aja. :)

    nk lari dr umah - ckp kat dia, drpd muka masok paper sbb benda yg memalukan diri n famili, baek pk elok2.

    math dpt c - OHHH kenangannnnya... bgtaw and tebalkan muka n telinga if kena marah. takpe, boleh berusaha lg!

    ReplyDelete